Диференциация на звуковете “Ш-Ж” в думи
- Раздел: Терапевтични ресурси
- Под-раздел: Реч
- Направление: Експресивна реч
- Тип: Документ
Описание на ресурса
Работният лист е предназначен за деца със затруднения при разграничаването на звуковете «Ш-Ж» като ги заменят в думите при изговаряне или писане. След като вече е поставена правилната артикулация на двата звука поотделно, при децата се развива умение да откриват думи, които ги съдържат и да се опитват да ги диференцират вярно.
Инструкции
Вариант 1: Принтирайте работния лист. Изрежете картите и по желание ги ламинирайте. Подредете ги разбъркано пред детето. Нека то да си избере една от тях и да назове какво е нарисувано на нея (напр. «Това е круша.»; «Това е жираф.»). След това трябва да определи кой от двата звука има в думата на картата - «Ш» или «Ж». Накрая трябва да я съотнесе към съответната картина – при Маша поставя всичките карти, в които има звук “Ш”, а при жабата – всичките карти със звук “Ж”. Вариант 2: Принтирайте работния лист и по желание ламинирайте. Детето назовава последователно какво има нарисувано на всяка една от картите. След като определи кой от двата звука има в думите на тях – «Ш» или «Ж», поставя малки макетни букви (буква «Ш» върху картите с «Ш», а буква «Ж» - върху тези с «Ж»). Вариант е и буквите да се напишат. Вариант 3: Принтирайте работния лист. Разрежете картите и по желание ламинирайте. Използвайте картите за автоматизация на звук «Ш» и съответно – «Ж».