Приключения в гората
- Раздел: Терапевтични ресурси
- Под-раздел: Игри
- Направление: Двигателни игри
- Тип: Видео файл
Описание на ресурса
Тази двигателна активност под форма на игра е подходяща да бъде провеждана на открито или в добре оборудвана стая за двигателни активности. Особено е подходяща за деца с по-трудна подвижност, нарушена координация на крайниците и слаба концентрация и внимание. Може да бъде играна от деца на възраст между 5 и 7 години, както и от по-големи деца на възраст между 8 и 12 години. Няма ограничение във възрастовия диапазон на отработване, тъй като в нея могат да участват и възрастни, които да влязат в ролята на безценни асистенти, т. нар. пазачи на гората. Децата от своя страна са горските феи, които трябва умело да влязат в синхрон с горските обитатели. Все пак това е гора, а в нея изникват и определени препятствия или интересни и предизвикателни опасности, които носят свой заряд и послание. Така децата могат да събудят своите сетива, будна мисъл и дух за да достигнат крайната цел, като накрая ги очакват заслужени награди, поощрения и големи изненади.
Инструкции
Целта на играта е всяко дете да бъде придружавано за ръка от даден специалист, докато то преминава успешно през поставените препятствия и неочаквани капани, да слуша и да се води по гласовите инструкции, да следва движенията и знаците на тялото, особено на ръцете, както и мимиките на лицето и експресията, която изразява то, както и непрестанно да бъде осъществяван и поддържан устойчив, очен контакт с всяко дете, за да може да приеме и разкодира всяко едно съобщение под форма на гласова инструкция, която му се задава. Децата се движат в точно определена рамка на работна дейност, играейки и бъдейки в непрестанна комуникация и контакт със специалиста. Границите на играта са ясно и точно очертани от определени дидактични пособия и материали за работа като: конуси, цифри, сензорни топчета, обръч и др. пособия, с цел детето да се придържа към инструкциите, да бъде съсредоточено и с повишено внимание през цялото време до края на играта. 1 препятствие: „горска пътека“, сензорни конуси, детето трябва да заобикаля тези препятствия и да проследява с поглед всеки цветен конус, както и насоките на специалиста, целим подобряване на груба моторика и стимулиране на очен контакт и внимание; 2 препятствие: В център на играта има две въженца, с цел работа върху цветен гнозис и праксис, само два цвята , отново по инструкция на специалиста, детето трябва да чуе и спре, да овладее тялото си и само или с помощта на специалиста да избере и назове един от двата цвята, след което да се концентрира и опита да уцели центъра на рамката и да вкара въженце в целта, успешен удар или не, детето продължава напред до следващата цел и препятствие; 3 препятствие: „осмицата на безкрайността“, цел на упражнението е детето да ползва само или с чужда помощ единствено показалец или трипръстов захват за да развива и подобри движенията, както и да раздвижи своите фаланги, пръст или три пръста, да проследи осмицата, която ще изпише наужким като движи дървеното топче, което се намира в поставената дървена осмица под форма лабиринт; 4 препятствие: детето е на финала и трябва да избере дали да стигне до края и да влезе в обръча, който крие изненади, както и да прецени какво да направи при предварително зададен от специалиста въпрос: „танцова стъпка“, мимика или жест с ръка. Каквото и да избере, то е щастливо, доволно и усмихнато от постигнатия личен успех и постижение. 5 ФИНАЛ: Всяко едно от децата с радост ще скочи в „Обръча на вълшебствата“, тъй като там ги очаква „вълшебен маг“ на име Мили. За финал тя подарява на всяко дете желана прегръдка и/или топла милувка и добра дума. Каква по-хубава и истинска награда от това да поднесеш на детето срещу теб частица от себе си с доза любов, която повече от всичко вдъхновява и дарява с неподозирани сили и крила.